Black Friday w czasie kryzysu - czy firmom opłaca się robić promocje?  
Już ponad rok Polacy borykają się z inflacją. Rosnące w szybkim tempie ceny energii, paliwa, usług i produktów pozostawiają coraz chudsze portfele. Niektórzy dodatkowo stają co miesiąc przed widmem opłacenia kolejnej raty kredytu. Rosnące koszty utrzymania dotykają też przedsiębiorców. Tymczasem wielu Polaków czeka na zniżki z okazji Black Friday. Czy w czasie kryzysu firmy nie powinny zrezygnować ze zniżek? 
2022-11-24, 15:21

Łukasz Kierus - Prezes Zarządu spółki Glosel:

Nie wyobrażam sobie tego, że poważna marka, której zależy na budowaniu stałych, długotrwałych relacji ze swymi klientami, nie wzięłaby w udziału w Black Friday, niezależnie od kosztów.

Black Friday, podobnie jak Dzień Darmowej Dostawy, to święto klientów e-commerce. Nasz stały klient, przyzwyczajony do tego, że może u nas liczyć na promocje bez większej okazji, byłby zawiedziony, gdyby nie mógł kupić towaru taniej w Black Friday. Dla nas to też możliwość ponownego dotarcia do klientów, którzy są uśpieni, którzy nie są przywiązani do marki. Dzięki dobrym ofertom mamy możliwość przypomnienia o swoim istnieniu i ponownej "reaktywacji" takiego klienta.

Ale Czarny Piątek w tym roku jest bardziej wyjątkowy, niż zwykle. W obecnych czasach wszyscy - chcemy, czy nie - poniesiemy koszty wyhamowania wzrostu gospodarczego i zubożenia portfeli naszych klientów. W najbliższym czasie, jeżeli chodzi o decyzje zakupowe, cena będzie miała dużo większe znaczenie, niż wcześniej. W związku z tym Black Friday może pokazać ogólne trendy, jakie są wśród konsumentów i jak będzie wyglądała najbliższa przyszłość, jeśli będzie dobry - są szanse, że będzie dobrze również dla właścicieli firm w najbliższych czasach. Jeśli nie - to przed nami kilka trudnych miesięcy związanych z wysoką inflacją, wzrostem kosztów ogrzewania, gazu, a przede wszystkim uważnością klientów w wydawaniu pieniędzy.

Rafał Jackiewicz - Dyrektor ds. Strategii i Budowania Wartości Klienta w Gloselu:

Oczywiście obniżki cen mogą powodować i powodują obniżenie marży, a co za tym idzie zmniejszenie efektywności biznesu. Może się wydawać, że to jest niekorzystne dla sklepów, bo nie zarabiają. I może tak być, jeśli jest to działanie krótkoterminowe, obliczone na osiągnięcie efektu tu i teraz. Natomiast dla firm, które mają to przemyślane - tak jak w naszym przypadku - jest to element długoterminowej strategii.

Bardzo dbamy o to, aby przez dobrą ofertę w Black Friday zachęcić klienta do pozostania z naszymi markami na dłużej. Dla niego jest to dobra okazja na zaoszczędzenie na zakupach, a my mamy okazję do tego, żeby zacząć z nim dialog. Odbieramy to jako inwestycję w relacje z klientem w długim horyzoncie czasowym. Mamy do tego plan, narzędzia i to jest element naszej strategii.

Oficjalnie czarny piątek wypada w tym roku 25 listopada. Jednak wielu przedsiębiorców rozciąga ten czas na weekend, a nawet tydzień czy dwa. W niektórych sklepach akcja "Black Week" trwa nawet dwa tygodnie (np. sklep Bee.pl rozpoczął ją 14, a zakończy 28 listopada).

Nie chodzi tylko o zwiększenie sprzedaży, ale i zadbanie o to, by większa liczba osób mogła skorzystać ze zniżek. Poza tym - rozciągnięta w czasie promocja powinna przekładać się na mniej awarii stron sklepów internetowych, czy na szybszą dostawę zamówień.



KONTAKT / AUTOR
Monika Kalicka
Specjalistka ds. PR
Glosel, TaniaKsiazka.pl i Bee.pl
530 647 077
ZAŁĄCZNIKI
black-weekend.png
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.